Świat RPG

O wszystkich RPG


#1 2007-09-14 15:11:07

Alan1994

Administrator

Zarejestrowany: 2007-09-13
Posty: 13
Punktów :   

Darug

Opis:
Darugowie to człekokształtne istoty wysokości od 180-220cm, szerokie i barczyste, pokryte krótką sierścią w kolorach od szarego przez ciemno-czerwony do brązowego. Twarze i dłonie nie są owłosione, a ich skóra ma najczęściej sino-brązowy kolor. Mają ostre zęby i szponiaste palce. Ich twarze są szorstkie i często pokryte bliznami, wściekłego wyglądu dodają im typowe dla nich krwiożercze wyrazy twarzy oraz małe oczy. Żyją ok. 30-40 lat.
Kultura:
Ich życiem jest walka, zakorzeniona głęboko w ich tradycji. Dla Daruga najważniejszy jest honor, to on wyznacza status społeczny i miejsce w hierarchii plemienia. Darugańskie kobiety różnią się od mężczyzn, zajmują się one wychowywaniem dzieci do 5 roku życia oraz obróbką przedmiotów codziennego użytku (w niektórych plemionach kobiety produkują broń), w czasie wojny kobiety stają ramie w ramie z mężczyznami. Młodzi Darugowie przechodzą inicjację, która odbywa się gdy młody Darug poczuje się na siłach by sprostać wyzwaniu (przeważnie w wieku 13-15 lat). Inicjacja polega najczęściej na wypaleniu na skórze znaku plemienia rozgrzanym metalem i upolowania jakiejś zwierzyny drapieżnej np. wilka, niedźwiedzia, w plemionach graniczących z ludzkimi osadami taką ofiarą jest człowiek. W plemieniu panuje ściśle ustalona hierarchia: bezwzględnie panuje wódz, który wybierany jest przez Darugańskie kobiety, za nim jest rada wojowników w skład której wchodzi kilku najsilniejszych mężczyzn, potem zaś pozostali wojownicy i dzieci. Wódz po wysłuchaniu wszystkich podejmuje decyzje we wszystkich sprawach i to on ma zawsze rację, chyba że kobiety stwierdzą inaczej. Poza plemionami, których liczba mieszkańców waha się od 30 do 60 osób, najważniejszą władze ma Szaman, który w zasięgu 8-15 plemion podejmuje najważniejsze decyzje. Szamani znają się nawzajem i to oni organizują wszystkie większe najazdy. Dzieci od opuszczenia przez matkę do wejścia w wiek dorosły są traktowane jak wyrzutki społeczeństwa, jedzą to co znajdą i często są atakowane przez starszych, w tym wieku dzieci biją się między sobą co kształtuje w nich wojowniczy temperament. Młode kobiety trafiają pod opiekę starszych matek i są przyuczane do swojej roli w społeczeństwie.
Prawo Darugów:
Każdy mężczyzna zobowiązany jest przestrzegać następujących zasad: - nigdy nie może splamić swojego honoru (wtedy w zależności od popełnionej winy odchodzi ze społeczeństwa lub wystawiany jest na samobójczą szarżę na ludzkie osady) - nigdy nie może zranić kobiety (karą jest śmierć) - nigdy nie może zabić swojego współplemieńca (chyba że został on z plemienia wydalony) - nigdy nie może uciec z pola bitwy (chyba że ucieka wódz) - musi wyżywić kobiety (inaczej sam nie może jeść)
Życie:
Darugowie żyją w małych namiotach zrobionej ze skóry upolowanej (prymitywne jurty) przez wojowników. Namiot mieści przeważnie 5 osób i jest używany jedynie do snu, w zimie buduje się coś w rodzaju iglla. Są oni ludem koczowniczym i przenoszą się wraz ze zwierzyną (dlatego większość ataków na ludzkie osady odbywa się zimową porą. gdy wraz ze zwierzętami które migrują na południe), co poniektóre plemiona żyją w jaskiniach, jeżeli uda im się takowe znaleźć. Przy ostrzejszych mrozach ubierają się w futra. Potrafią wyrabiać domowe narzędzia kamienne oraz broń, najczęściej używane są włócznie, kamienne młoty, znany jest im także sposób wytapiania metali i używa się wytworzonych z nich grotów do włóczni oraz prostych toporów, często też używają broni i przedmiotów zrabowanych od ludzi.
Wierzenia:
Darugowie czczą oni wielu bogów, w zależności od pełnionej funkcji. Przeciętny Darug wie o swoim bogu tyle, ile wyjawi mu szaman, czyli niewiele poza ogólnikami. Najpopularniejszym bogiem wśród wojowników jest legendarny Karg, który był wspaniałym dowódcą i niepokonanym wojownikiem. Każdy wojownik pragnie być taki jak on. Bogiem kobiecym jest Rethrag, która, jak na Darugańskie standardy, jest bardzo ładna, a przy tym zręczna i płodna. Kolejnym bogiem jest Arr - on odpowiada za zwierzęta (w tym ludzi) i pomyślność w łowach. Pomniejszymi bogami są patronowie żywiołów, tu nazwy są nadawane od żywiołu. Darugowie zawsze ufają szamanom i są bardzo bogobojni. Zwykle szaman reprezentuje wszystkich bogów naraz. Władają oni prostą magią kapłańską nadaną im od swoich bogów.
Zdjęcie:http://tbn0.google.com/images?q=tbn:GLyPH59jiSKC4M:http://www.cnufos.com/pages/newsandstories/pics/humanoid.jpg
(Informacje dla gracza RPG:)
Siła-15
Wytrzymałość-10
Inteligencja-7
Mądrość-5
Zręczność-7
Szansa spotkania-średnia

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.clansot.pun.pl www.speedwayadam.pun.pl www.bmwinoforum.pun.pl www.host.pun.pl www.uf-clan.pun.pl